Všeobecné obchodné podmienky

(ďalej len „VOP“)

Aktuálne znenie VOP na stiahnutie (súbor .pdf), po kliknutí tu.

I. Základné informácie

1.1 Dodávateľom je

Obchodné meno:          BdAdmin s.r.o

Sídlo:                             Mestská 7, 831 03 Bratislava – mestská časť Nové Mesto

IČO:                               53 796 560

DIČ:                               2121504352

IČ DPH:                         SK 2121504352

Registrácia:                   Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 152899/B

Štatutárny orgán:          Matej Bedrich, konateľ

Telefónne č.:                 +421 917 845 088

E-mail:                          bdadmin@bdadmin.sk

IBAN:                          SK89 0900 0000 0051 7975 8534

1.2 Klientom sa pre účely týchto VOP rozumie právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorému Dodávateľ na základe zmluvného vzťahu poskytol (sprístupnil) online softvér, ako službu SaaS, na vopred dohodnutú dobu, ktorý je určený pre činnosti súvisiace s podnikaním Klienta (ďalej len „Klient“). Online softvérom sa pre účely týchto VOP rozumie Informačný systém Bd Admin (ďalej len „Informačný systém“). Službami SaaS sa pre účely týchto VOP rozumie centrálne hosťovaná softvérová aplikácia, ktorú vlastní, spravuje a udržiava Dodávateľ, alebo za ktorú je zodpovedný Dodávateľ, a ktorá je poskytnutá (sprístupnená) Klientovi cez internet alebo inú sieť (bežne označovanú ako softvér ako služba), ako aj akékoľvek nástroje, údržba, podpora, inštalácia a dokumentácia potrebná na používanie Informačného systému. Klientom je aj právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorej Dodávateľ na základe zmluvného vzťahu poskytol (dodal) produkt Dochádzkový systém Bd Admin (ďalej len „Dochádzkový systém“). Súčasťou Dochádzkového systému môžu byť ďalšie doplnkové produkty slúžiace k jeho prevádzkovaniu (napr. elektronická karta pre Dochádzkový systém). Súčasťou Dochádzkového systému je príslušenstvo (napr. návod na použitie). Klientom je tiež právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorej Dodávateľ na základe zmluvného vzťahu sprístupnil webovú aplikáciu Online faktúry (ďalej len „Online faktúry“) dostupnú na webovej stránke: https://bdadmin.sk/online-faktury/ alebo https://bdadminfaktura.sk/.   Informačný systém, Dochádzkový systém a Online faktúry budú spoločne ako aj samostatne v týchto VOP ďalej označované aj ako „Produkt“ alebo „Služba“ v príslušnom gramatickom tvare.

1.3 Webstránkou sa pre účely týchto VOP rozumie internetová stránka, ktorej obsah sa návštevníkom zobrazí v štandardnom internetovom prehliadači po zadaní adresy domény v znení: https://bdadmin.sk (ďalej len „Webstránka“). Webstránkou sa rozumie aj každá internetová stránka identifikovaná cez adresu subdomén k Webstránke. Webstránkou sa rozumie aj internetová stránka https://bdadmin.sk/informacny-system/, https://bdadmin.sk/online-faktury/, https://bdadmin.sk/produkt/dochadzkovy-system/ a https://bdadminfaktura.sk/. Dodávateľ je oprávnený na základe osobitného právneho vzťahu užívať Webstránku a jej prípadné subdomény.

1.4 Vzhľadom na skutočnosť, že účelom a cieľom Produktov je zlepšiť výkonnosť a zefektívniť podnikateľskú činnosť podnikov, Produkty sú určené len pre podnikateľské subjekty a budú dodávané na území Slovenskej republiky. Keďže Dodávateľ nebude dodávať Produkty spotrebiteľom, Klientom nemôže byť fyzická osoba – spotrebiteľ podľa § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“). Klient Dodávateľa preto nemôže mať postavenie spotrebiteľa.

1.5 Tieto VOP upravujú právny vzťah medzi Dodávateľom a Klientom v súvislosti s nadobudnutím užívacích (a prípadne aj iných) práv Klienta k Produktom. Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia najmä zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník (ďalej len „Obchodný zákonník“) a zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon (ďalej len „Autorský zákon“). V prípade Informačného systému sa právne vzťahy medzi Dodávateľom a Klientom budú riadiť aj samostatnou Licenčnou zmluvou špecifikovanou v bode 2.4 týchto VOP. Pre vylúčenie pochybností platí, že na zmluvný vzťah medzi Dodávateľom a Klientom sa nebude aplikovať právna úprava spotrebiteľských zmlúv podľa § 52 a násl. Občianskeho zákonníka ani právna úprava spotrebiteľských zmlúv podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), vrátane osobitných ustanovení o zmluve uzavretej na diaľku a o zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 14 a násl. Zákona o ochrane spotrebiteľa, a ani ostatné ustanovenia právnych predpisov Slovenskej republiky o ochrane spotrebiteľa.

1.6 Klient berie na vedomie, že Informačný systém je ako počítačový program v zmysle Autorského zákona považovaný za autorské dielo, ktoré požíva právnu ochranu prislúchajúcu autorským právam Dodávateľa.

1.7 Produkty a Služby poskytované Dodávateľom nie sú poradenskou službou, službou zabezpečujúcou archiváciu dokladov v zmysle zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov, službou účtovníka alebo finančného poradcu ani službou advokáta a ani službou inej osoby podľa osobitného právneho predpisu.

1.8 Zmyslom a účelom Produktov je sprehľadnenie a zefektívnenie administratívno-ekonomickej agendy Klienta. Za obsah a správnosť konkrétnych administratívnych a ekonomických úkonov vykonávaných Klientom vo vzťahu k akýmkoľvek tretím osobám nesie výlučnú zodpovednosť Klient.

1.9 Vlastnosti Produktov a ďalšie informácie súvisiace s Produktami sú uvedené na Webstránke a v prípade potreby budú Klientovi na jeho žiadosť dodatočne poskytnuté a vysvetlené Dodávateľom.

1.10 Dodávateľ je oprávnený Produkty kedykoľvek zmeniť, odstrániť a/alebo vylepšiť ich funkcie alebo zastaviť či obmedziť poskytovanie prístupu k Produktom. O takýchto zmenách je Dodávateľ povinný informovať Klienta vopred v dostatočnom predstihu (aspoň 14 dní pred účinnosťou danej zmeny).

II. Cena, Cenová ponuka a objednávanie Produktov

2.1 Ceny Produktov vrátane dane z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“) sú, s výnimkou Informačného systému, uverejnené na Webstránke a sú platné v čase objednania Produktu a potvrdenia objednávky Dodávateľom.

2.2 K základnej cene Produktov môžu byť pripočítané ďalšie dodatočné poplatky súvisiace s objednávkou (napr. v závislosti od spôsobu doručenia Produktu Klientovi). S výškou prípadných dodatočných poplatkov bude Klient oboznámený v priebehu vyhotovenia Objednávky prostredníctvom Webstránky. V prípade Informačného systému bude výška dodatočných poplatkov uvedená buď v cenovej ponuke podľa bodu 2.4 týchto VOP alebo oznámená Klientovi Dodávateľom.

2.3 Dodávateľ si týmto vyhradzuje právo na zmenu ceny Produktov bez predchádzajúceho upozornenia. 

2.4 V prípade, že Klient bude mať záujem o Informačný systém, požiada Dodávateľa o bezplatnú telefonickú, osobnú či elektronickú konzultáciu, v rámci ktorej Dodávateľ upresní Klientovi vlastnosti Informačného systému, ako aj spôsob jeho fungovania, a súčasne mu predloží cenovú ponuku (ďalej len „Cenová ponuka“). Klient môže požiadať Dodávateľa o bezplatnú konzultáciu aj prostredníctvom formulára zverejnenom na Webstránke: https://bdadmin.sk/informacny-system/. Po obdržaní Cenovej ponuky sa Klient rozhodne, či si Produkt u Dodávateľa objedná. V prípade zaslania objednávky na Informačný systém, a po akceptácií Cenovej ponuky, Dodávateľ predloží Klientovi návrh Licenčnej zmluvy, ktorej predmetom bude, okrem iného, záväzok Dodávateľa sprístupniť Informačný systém, vrátane služieb SaaS, Klientovi a poskytnúť mu úložný priestor na serveroch tretej strany (hosting), a to za odplatu, spôsobom a za podmienok dohodnutých v Licenčnej zmluve (ďalej len „Licenčná zmluva“). Súčasťou Licenčnej zmluvy budú ďalšie dojednania upravujúce napr. cenu Informačného systému a platobné podmienky, autorizačný kód umožňujúci fungovanie Informačného systému počas licenčného obdobia, uchovávanie dát, technickú údržbu a podporu, asistenčné služby, aktualizácie či inovácie Informačného systému. Súčasťou Licenčnej zmluvy budú aj ďalšie dojednania o dodacích lehotách, o právach a povinnostiach zmluvných strán, o záruke a o servisných podmienkach, o zodpovednosti za škodu, o trvaní Licenčnej zmluvy a možnostiach jej ukončenia, o licenčnom období a podobne. Klient berie na vedomie, že ak Dodávateľ neurčí inak, uzatvorenie Licenčnej zmluvy a splnenie podmienok v nej uvedených bude základnou podmienkou na sprístupnenie Informačného systému Klientovi.

2.5 Objednávka Klienta na Dochádzkový systém a Online faktúry adresovaná Dodávateľovi je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s Dodávateľom a objednávka Klienta na Informačný systém adresovaná Dodávateľovi je návrhom na uzatvorenie Licenčnej zmluvy (ďalej len „Objednávka“).

2.6 Klient je oprávnený uskutočniť Objednávku:

2.7 Objednávka bude obsahovať najmä označenie/názov Klienta, vrátane sídla (miesta podnikania), IČO, DIČ, prípadne IČ DPH, emailovej adresy, tel. kontaktu, mena a priezviska kontaktnej osoby, označenia Produktu, jeho množstva, spôsobu platby, spôsobu dopravy, ako aj miesta dodania a korešpondenčnej adresy, ak bude odlišná od dodacej adresy.

2.8 Uskutočnením Objednávky na ten ktorý Produkt Klient prejavuje súhlas s ustanoveniami týchto VOP, ktoré sú zverejnené na Webstránke: https://bdadmin.sk/vseobecne-obchodne-podmienky/ a https://bdadminfaktura.sk/vseobecne-obchodne-podmienky/ ako aj so znením informácie o spracúvaní osobných údajov, ktorá je uvedená v dokumente „Všeobecné informácie o spracúvaní osobných údajov“ a uverejnená na Webstránke: https://bdadmin.sk/gdpr/ a https://bdadminfaktura.sk/gdpr/. Súhlas s týmito VOP ako aj informáciou o spracúvaní osobných údajov Klient vyjadrí aj zaškrtnutím príslušného políčka, tzv. „check boxu“ pri vytvorení Objednávky toho ktorého Produktu prostredníctvom Webstránky.

2.9 Potvrdenie o Objednávke zašle Dodávateľ elektronicky na email Klienta uvedený v Objednávke po jej vytvorení. Súčasťou potvrdenia o Objednávke budú informácie ohľadom Produktu, množstva, ceny, spôsobu platby, spôsobu doručenia, fakturačných údajov a dodacej adresy. Súčasťou potvrdenia o Objednávke bude aktuálne znenie VOP.

2.10 V prípade Dochádzkového systému Dodávateľ po potvrdení Objednávky a úhrade ceny za Produkt dodá Produkt Klientovi vrátane príslušenstva a prípadne objednaných doplnkových produktov. Dochádzkový systém je možné zakúpiť samostatne, ako technické zariadenie, alebo spolu s Informačným systémom, ktorý je s Dochádzkovým systémom kompatibilný. Súčasťou Dochádzkového systému bude bezplatná systémová podpora zabezpečovaná Dodávateľom po dobu 24 mesiacov. Po uplynutí tejto doby môže Klient požiadať Dodávateľa o dodatočnú systémovú podporu Produktu za odplatu. Výška odplaty za dodatočnú systémovú podporu bude závisieť najmä od rozsahu podpory a doby, na ktorú bude Klient podporu požadovať. Dodávateľ je tiež oprávnený poskytnúť Klientovi službu prenájmu Databázového systému, pričom podrobnosti využívania tejto služby Dodávateľ poskytne Klientovi telefonicky, osobne či po odoslaní dopytu prostredníctvom formuláru kliknutím na odkaz „Využite možnosť prenájmu“, ktorý je dostupný na Webovej stránke:  https://bdadmin.sk/produkt/dochadzkovy-system/.

2.11 V prípade Online faktúr Dodávateľ umožní Klientovi registrovať svoje užívateľské konto na nasledovnom odkaze: https://app.bdadminfaktura.sk/ a zakúpiť si predplatné na využívanie Služby. Po zriadení užívateľského konta je Dodávateľ oprávnený umožniť Klientovi využívať Službu bezodplatne na dobu 30 dní. Následné využívanie Služby bude možné po úhrade ceny za Službu, ktorá je zverejnená na Webstránke, resp. v užívateľskom konte Klienta. Po zakúpení predplatného Dodávateľ zašle Klientovi na email uvedený v užívateľskom konte potvrdenie o Objednávke, ktorého súčasťou bude informácie o objednanom Produkte, jeho množstve a cene, fakturačné a dodacie údaje, spôsob platby a spôsob doručenia. Prílohou potvrdenia o Objednávke bude faktúra za objednanie Produktu a aktuálne znenie VOP. Podrobnosti o registrácií užívateľského konta v súvislosti s využívaním Online faktúr sú upravené v čl. VI. týchto VOP.

2.12 Dodávateľ má právo zrušiť Objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný Produkt. Dodávateľ má právo zrušiť Objednávku aj v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s Klientom (napr. chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje na Klienta či nedostupnosť Klienta), alebo v prípade neprevzatia Produktu Klientom alebo ním poverenou osobou. V prípade Informačného systému bude trvanie Licenčnej zmluvy a spôsoby jej zániku upravené priamo v Licenčnej zmluve.

2.13 V prípade, ak došlo k zrušeniu Objednávky z dôvodov na strane Klienta, Dodávateľ má nárok na náhradu nákladov, ktoré mu v súvislosti s Objednávkou vznikli.

III. Ustanovenia o licencií k Informačnému systému

3.1 Dodávateľ po uzatvorení Licenčnej zmluvy a splnení podmienok v nej uvedených poskytne Klientovi licenciu na používanie Informačného systému, ktorý je autorským dielom podľa Autorského zákona, a to v súlade s účelom, za podmienok a v rozsahu dohodnutom týmito VOP a Licenčnou zmluvou (ďalej len „Licencia“).

3.2 Licencia sa udeľuje ako odplatná, nevýhradná, neprevoditeľná a časovo obmedzená, s platnosťou na území SR. Licenciu môže Dodávateľ kedykoľvek odobrať, ak Klient poruší ustanovenia týchto VOP a/alebo Licenčnej zmluvy.

3.3 Klient sa zaväzuje, že Informačný systém nebude používať na iný účel, než ako vyplýva z jeho technickej špecifikácie a ako je definovaný v týchto VOP a v Licenčnej zmluve.

3.4 Doba platnosti Licencie, ako aj prípadná možnosť jej prolongácie, budú dohodnuté v Licenčnej zmluve.

3.5 Užívacie práva k Produktu, ktoré poskytol Dodávateľ Klientovi na základe týchto VOP sú obmedzené výhradne na Klienta a jeho pracovníkov s právom ich využitia výhradne na jeho technických zariadeniach, v rozsahu danom týmito VOP a Licenčnou zmluvou. Užívacie práva sa udeľujú na ich používanie v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, v súlade s týmito VOP a v súlade s Licenčnou zmluvou a zároveň neoprávňujú Klienta nakladať s Informačným systémom iným spôsobom, resp. na iný účel.

3.6 Účelom Informačného systému je predovšetkým zabezpečiť a zlepšiť účinné a efektívne riadenie podniku Klienta, a to najmä automatizáciu firemných procesov a šetrenie nákladov.

3.7 Klient je oprávnený používať Informačný systém na takom množstve technických zariadení, aké bolo dohodnuté pri Objednávke, pričom podrobnosti budú dohodnuté v Licenčnej zmluve.

3.8 Klient je povinný zabezpečiť ochranu Produktu pred akýmikoľvek zásahmi bez súhlasu Dodávateľa.

3.9 Klientovi sa zakazuje šíriť a/alebo umožniť užívať Produkt inému subjektu akýmkoľvek spôsobom, než ako je dohodnuté v týchto VOP a/alebo v Licenčnej zmluve, ak medzi Dodávateľom a Klientom nebolo dohodnuté inak, alebo ak nie je stanovené inak v týchto VOP alebo v Licenčnej zmluve. Klient tento zákaz berie na vedomie a zaväzuje sa ho v plnej miere rešpektovať.

3.10 V prípade, ak Informačný systém v konkrétnom prípade poskytne Klientovi preukázateľne nesprávne údaje alebo výstupy, Dodávateľ nezodpovedá za tieto vady Produktu, ak tieto bolo možné zistiť pri bežnej kontrole týchto výstupov alebo údajov.

3.11 V prípade porušenia licenčných podmienok upravených v týchto VOP a/alebo v Licenčnej zmluve má Dodávateľ voči Klientovi právo na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 100 000,- EUR za každé jednotlivé porušenie. Klient sa zaväzuje uhradiť zmluvnú pokutu Dodávateľovi najneskôr do 30 dní odo dňa, keď ho Dodávateľ na úhradu zmluvnej pokuty vyzval písomne a/alebo elektronicky.

3.12 Klient udeľuje Dodávateľovi výslovný súhlas, aby za účelom skvalitňovania služieb a overenia používania Produktu v súlade s licenčnými podmienkami získaval, spracovával, využíval a uchovával údaje štatistického a technického charakteru (IČO, názov spoločnosti) pri používaní Produktu Klientom s výnimkou osobných a obchodných údajov Klienta. Pre získavanie a spracovanie osobných údajov platí osobitné ustanovenie bodu 10.5 týchto VOP.

3.13 V Produkte sú obsiahnuté technologické prostriedky, ktoré boli navrhnuté s cieľom zabrániť použitiu Produktu bez licencie podľa týchto VOP. Dodávateľ použije tieto prostriedky k potvrdeniu, že Klient používa legálne licencovanú kópiu Produktu. Produkt môže pre svoju prevádzku v bežnom aj terminálovom režime vyžadovať spojenie s licenčným serverom Dodávateľa pre účely overenia legálnosti použitia licencie.

3.14 V prípade, že Klient používa Produkt alebo jeho časť prostredníctvom externého dátového úložiska (cloud) Dodávateľ nezodpovedá za žiadnu škodu, ktorá bude za daných podmienok stratou dát Klienta tomuto spôsobená. Klient si je vedomý svojej zodpovednosti, vrátane trestnoprávnej v prípade straty dát, ktoré sú napr. podkladom účtovníctva, plnenia si daňových povinností Klienta a podobne.

IV. Platobné podmienky a fakturácia

4.1 Platobné podmienky budú v prípade Informačného systému podrobne upravené v Licenčnej zmluve. Klient berie na vedomie, že pri nerešpektovaní platobných alebo iných podmienok uvedených v týchto VOP a/alebo v Licenčnej zmluve, alebo v prípade, ak nastanú skutočnosti bližšie špecifikované v Licenčnej zmluve, je Dodávateľ oprávnený bez ďalšieho odstaviť Informačný systém, resp. služby SaaS, a znemožniť a/alebo obmedziť jeho používanie Klientom.

4.2 Klient môže zaplatiť za Dochádzkový systém a Online faktúry:

4.3 Platbu za Produkt je možné uskutočniť len v mene EURO.

4.4 Súčasťou procesu Objednávky bude daňový doklad faktúra), ktorý Dodávateľ zašle Klientovi po potvrdení Objednávky a úhrade ceny za Produkt, a v prípade Dochádzkového systému aj pri doručení Produktu.

4.5 V prípade omeškania Klienta s úhradu ceny za Produkt má Dodávateľ nárok na zákonný úrok z omeškania vo výške 0,05% ročne z dlžnej sumy.

4.6 V prípade, ak Dodávateľ doručuje Klientovi Produkt, k cene Produktu môžu byť pripočítané náklady na jeho doručenie.

V. Dodacie podmienky

5.1 Dodacie podmienky budú v prípade Informačného systému podrobne upravené v Licenčnej zmluve. Dodanie Informačného systému bude zrealizované na základe sprístupnenia tzv. autorizačného kódu za podmienok a v termíne dohodnutých v Licenčnej zmluve. Informačný systém bude dodaný na základe prvého vstupu do prostredia Informačného systému na technických prostriedkoch Klienta.

5.2 V prípade Online faktúr Dodávateľ sprístupní túto Službu Klientovi po registrácií jeho užívateľského konta na nasledovnom odkaze: https://app.bdadminfaktura.sk/.

5.3 V prípade Dochádzkového systému budú približná dodacia lehota a očakávaný termín dodania zverejnené na Webstránke a v rámci procesu Objednávky. V prípade úhrady ceny bankovým prevodom bude Produkt expedovaný Klientovi bezodkladne po pripísaní sumy na účet Dodávateľa. V prípade zásahu vyššej moci Dodávateľ nezodpovedá za oneskorené dodanie Produktu Klientovi. Dodávateľ dodá Produkt Klientovi buď prostredníctvom Slovenskej pošty alebo formou zásielkovne (podľa výberu Klienta v rámci Objednávky) na adresu uvedenú v Objednávke. Produkt bude primerane zabalený a zabezpečený. Klient je povinný pri preberaní Produktu skontrolovať neporušenosť zásielky, skontrolovať Produkt a bezodkladne informovať Dodávateľa o zistených vadách. Nebezpečenstvo škody na Produkte prechádza v plnom rozsahu na Klienta momentom prevzatia Produktu.

VI. Registrácia a zrušenie užívateľského konta

6.1 Podmienkou využívania Služby Online faktúry je registrácia užívateľského konta Klienta prostredníctvom registračného formulára dostupného na nasledovnom odkaze: https://app.bdadminfaktura.sk/register. Súčasťou registrácie užívateľského konta je overenie emailovej adresy Klienta. Klient je povinný uviesť v registračnom formulári údaje v rozsahu určenom Dodávateľom. Údaje v registračnom formulári musia byť presné, úplné a pravdivé; v opačnom prípade si Dodávateľ vyhradzuje právo jednostranného zrušenia užívateľského konta a odstránenia celého obsahu užívateľského konta jeho vymazaním z úložiska dát – Dodávateľ v tomto prípade nezodpovedá za škodu vzniknutú Klientovi a/alebo tretej osobe. Akúkoľvek zmenu údajov, ktoré boli uvedené v registračnom formulári, je Klient povinný bezodkladne oznámiť Dodávateľovi formou aktualizácie (editovania) údajov v Nastaveniach užívateľského konta Klienta. Klient zodpovedá za škodu spôsobenú Dodávateľovi a/alebo tretej osobe v dôsledku nesprávnych, neúplných alebo nepravdivých údajov uvedených v registračnom formulári, ako aj v užívateľskom konte Klienta. Podmienkou pre registráciu užívateľského konta je súhlas Klienta s VOP a s pravidlami ochrany osobných údajov, ktorý bude na nasledovnom odkaze: https://app.bdadminfaktura.sk/register vyjadrený zaškrtnutím príslušného políčka, tzv. „check boxu“.

6.2 Po odoslaní registračného formulára Dodávateľ zriadi Klientovi užívateľské konto. Prihlasovacími údajmi Klienta do užívateľského konta bude email a heslo uvedené Klientom v rámci registrácie.

6.3 Užívateľské konto je oprávnený používať Klient, ktorý vyplnil a odoslal Dodávateľovi riadne vyplnený registračný formulár. Klient nesie výlučnú zodpovednosť za škodu jemu spôsobenú, alebo spôsobenú Dodávateľovi a/alebo tretej osobe, ak prihlasovacie údaje od svojho užívateľského konta odovzdá alebo sprístupní, alebo umožní odovzdanie alebo sprístupnenie, akejkoľvek inej osobe.

6.4 Klient je oprávnený registrovať sa v rámci Produktu Online faktúry len raz. Klient berie na vedomie, že užívateľské konto je viazané na jedno daňové identifikačné číslo (DIČ) a identifikačné číslo (IČO), resp. IČ DPH, ako Klient bude mať pridelené. V prípade opätovnej registrácie Klienta pod rovnakým IČO a/alebo DIČ a/alebo IČ DPH, a to napriek existencii jeho predchádzajúceho užívateľského konta, si Dodávateľ vyhradzuje právo bez ďalšieho odstrániť toto duplicitné užívateľské konto a celý jeho obsah vymazať z úložiska dát.

6.5 Dodávateľ si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť spôsob registrácie užívateľského konta v súlade s obsahom Webstránky alebo v nadväznosti na potreby Dodávateľa a/alebo iných Klientov a/alebo tretích osôb.

6.6 Dodávateľ je povinný zabezpečiť, aby bola Služba Online faktúry poskytovaná Klientovi nepretržite po celú dobu predplateného obdobia bez jej výpadkov alebo iných prerušení. Za porušenie povinností Dodávateľa podľa tohto bodu VOP sa nepovažuje také prerušenie poskytovania služby, ktoré nastalo v dôsledku vyššej moci v zmysle bodu 8.4 týchto VOP, alebo v dôsledku okolností vylučujúcich zodpovednosť podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, alebo v dôsledku servisných zásahov Dodávateľa.

6.7 V prípade, ak nastane taká zmena skutočností, ktorá bude mať, alebo by mohla mať, vplyv na poskytovanie a/alebo fungovanie Služby Online faktúry, Dodávateľ sa zaväzuje o týchto skutočnostiach informovať Klienta, ktorého sa zmena týka.

6.8 Klient má právo vykonať download konkrétneho obsahu z užívateľského konta určeného Dodávateľom a zároveň nahrávať na úložisko dát informácie a dáta určené Dodávateľom a spojené s podnikateľskou činnosťou Klienta.

6.9 Klient je povinný pri využívaní Služby Online faktúry postupovať tak, aby nedošlo k neoprávnenému vstupu do užívateľského konta osobou, ktorá na takýto vstup nie je oprávnená. Klient je povinný prijať a/alebo vykonať všetky možné opatrenia, aby zamedzil úniku prihlasovacieho mena a hesla, alebo iných údajov, najmä osobných, citlivých alebo dôveryhodných údajov, inak zodpovedá za škodu, ktorú v dôsledku tejto skutočnosti utrpí Dodávateľ a/alebo tretia osoba.

6.10 Ak Klient zistí, že hrozí zásah do práv Dodávateľa a/alebo práv tretích osôb, je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne upovedomiť Dodávateľa. Túto povinnosť má Klient aj v prípade, že nadobudne vedomosť o už existujúcom zásahu.

6.11 Obsah užívateľského konta Klienta sa bude archivovať na dátovom úložisku určenom Dodávateľom až do skončenia poskytovania Služby; za skončenie poskytovania Služby sa považuje okamih zrušenia užívateľského konta Dodávateľom.

6.12 K zrušeniu užívateľského konta Dodávateľom môže dôjsť na žiadosť Klienta, ktorý má právo požiadať Dodávateľa o okamžité odstránenie (vymazanie) užívateľského konta a/alebo jeho obsahu s tým, že Dodávateľ po obdržaní takejto požiadavky užívateľské konto Klienta zruší a nenávratne odstráni jeho obsah, a to zmazaním všetkých dát, ktoré sú súčasťou obsahu užívateľského konta; Dodávateľ nie je povinný vymazať údaje, ktoré je povinný uchovávať v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov. Za zrušenie užívateľského konta alebo odstránenie obsahu užívateľského konta si Dodávateľ nebude voči Klientovi účtovať žiadne poplatky alebo ceny. Klient má možnosť odstrániť obsah užívateľského konta samostatne, a to zmazaním údajov, ktoré do neho vyplnil a/alebo vložil.

6.13 Zrušiť užívateľské konto je oprávnený aj Dodávateľ bez ohľadu na žiadosť Klienta, a to v prípadoch stanovených týmito VOP. Dodávateľ je oprávnený zrušiť užívateľské konto aj v prípade, ak Klient nezaplatí za Produkt Online faktúry, tzn. ak si Produkt dodatočne, t. j. po uplynutí (bezplatnej) skúšobnej doby, neobjedná, a to po dobu minimálne dvoch (2) rokov odo dňa uplynutia jeho posledného (predchádzajúceho) predplatného alebo odo dňa  uplynutia (bezplatnej) skúšobnej doby; Dodávateľ je povinný najneskôr 3 mesiace pred uplynutím uvedenej doby informovať Klienta o tom, že po uplynutí tejto doby môže dôjsť z jeho strany k zrušeniu užívateľského konta Klienta, k výmazu jeho osobných údajov, ktoré Dodávateľovi poskytol, a k výmazu obsahu užívateľského konta archivovanom na dátovom úložisku.

6.14 Klient bude oprávnený vstúpiť do svojho užívateľského konta aj po vyčerpaní uhradeného predplatného s tým, že všetok obsah bude môcť exportovať z úložiska dát; po uplynutí predplatného alebo po skončení poskytovania Služby Klient nebude môcť vytvárať nový používateľský obsah.

VII. Technické parametre Informačného systému

7.1 Informačný systém nie je určený na inštaláciu do (koncového) technického zariadenia, ale ide o webovú aplikáciu, ktorá vie pracovať v rôznych operačných systémoch. Na užívanie Informačného systému bude Klient potrebovať (koncové) technické zariadenie s operačným systémom (napr. počítač, tablet, notebook, smartphone a pod.), s prístupom na internet a internetový prehliadač. Pre správne fungovanie Informačného systému je však nevyhnutné, aby všetky (koncové) zariadenia a operačné systémy, na ktorých bude Klient Informačný systém používať, boli pravidelne aktualizované na najnovšie verzie. Klient týmto berie na vedomie, že pre správne fungovanie Informačného systému musí používať najnovšiu a aktualizovanú verziu daného operačného systému, ktorý vo svojom (koncovom) technickom zariadení používa.

7.2 Klient týmto výslovne prehlasuje, že je oboznámený s vyššie uvedenými odporúčaniami.

VIII. Záruka

8.1 Dodávateľ poskytuje záruku na Informačný systém alebo jeho časť v dĺžke 24 mesiacov, pričom podrobné záručné a servisné podmienky budú upravené v Licenčnej zmluve. V ostatných prípadoch poskytuje Dodávateľ na Produkty záruku 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia Produktu, poskytnutím prístupových údajov alebo poskytnutím prístupu k úložisku, na ktorom sa Produkt nachádza.

8.2 Záruka sa nevzťahuje, resp. neposkytuje:

8.3 Dodávateľ nezodpovedá za čiastočné alebo úplné nesplnenie svojich povinností vyplývajúcich mu z týchto VOP alebo z Licenčnej zmluvy voči Klientovi, ak toto bolo zapríčinené vyššou mocou.

8.4 Pre účely týchto VOP sa za vyššiu moc (vis maior) považujú najmä okolnosti, ktoré nastali nezávisle od vôle Dodávateľa alebo Klienta, bez ich zavinenia, nastali nepredvídateľne, resp. ich bolo možné predvídať, avšak nebolo možné ovplyvniť ich vznik alebo následky, pričom majú vplyv na plnenie záväzkov Dodávateľa podľa týchto VOP a/alebo Licenčnej zmluvy, a to najmä:

8.5 V prípade, ak nastali okolnosti vyššej moci Dodávateľ aj Klient sú povinní naďalej plniť svoje povinnosti podľa týchto VOP a/alebo Licenčnej zmluvy pričom dohodnutá doba plnenia sa predlžuje o dobu trvania vyššej moci počas ktorej nebolo možné plniť záväzky riadne a včas, to sa však nevzťahuje povinnosti Klienta uhradiť cenu za Produkt.

8.6 Dodávateľ a Klient sú povinní vzájomne si oznamovať ak nastane udalosť vyššej moci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 2 dní odo dňa jej vzniku, ak v dôsledku jej vzniku nie sú objektívne schopní plniť svoje zmluvné povinnosti. Rovnakým spôsobom si Dodávateľ s Klientom  oznámia ukončenie okolností vyššej moci.

IX. Reklamácia

9.1 Spôsob a podmienky reklamácie Informačného systému budú upravené v Licenčnej zmluve. V ostatných prípadoch je Klient povinný oznámiť Dodávateľovi vady Produktu ihneď po tom, ako ich pri obvyklej starostlivosti mohol zistiť, najneskôr však do 5 dní odo dňa ich vzniku, inak nároky Klienta z vád Produktu zanikajú. Reklamáciu Produktu je Klient oprávnený uplatniť voči Dodávateľovi nasledovne:

9.2 Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) je Klient povinný predložiť Dodávateľovi doklad o zakúpení (priložená faktúra) a prípadne na požiadanie Dodávateľa tiež uviesť prístupové heslá do užívateľského konta Klienta. Klient je súčasne povinný zrozumiteľne a vecne uviesť reklamované vady Produktu.

9.3 Klient sa zaväzuje poskytnúť súčinnosť Dodávateľovi pri vybavovaní reklamácie Produktu.

9.4 Klient berie na vedomie a súhlasí s tým, že ak jeho reklamácia nebude spĺňať podmienky podľa čl. VIII. a IX. týchto VOP, a v prípade Informačného systému podmienky podľa Licenčnej zmluvy, pričom Klient túto reklamáciu nedoplní ani po predchádzajúcej výzve Dodávateľa, Dodávateľ je oprávnený odložiť vybavenie reklamácie Klienta. Ak Klient neodstráni predmetné nedostatky ani do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia Dodávateľa o odložení reklamácie, nároky z reklamovanej vady/vád Produktu zanikajú.

9.5 V súvislosti s reklamáciou dodaného (doručeného) Produktu sa Klient zaväzuje poslať Produkt späť na adresu sídla Dodávateľa.

9.6 Dodávateľ je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr v lehote 30 dní odo dňa doručenia reklamácie Produktu zo strany Klienta v súlade s týmito VOP. Dodávateľ s Klientom sa v jednotlivých prípadoch môžu dohodnúť aj na dlhšej dobe vybavenie reklamácie. 

9.7 Dodávateľ je pri vybavovaní reklamácii Produktu viazaný ustanoveniami týchto VOP a Obchodného zákonníka ako aj príslušnými ustanoveniami všeobecných záväzných právnych predpisov, a v prípade Informačného systému aj ustanoveniami Licenčnej zmluvy.

9.8 V prípade, ak vada Produktu uplatnená reklamáciou Klienta je odstrániteľná, Klient má právo požadovať od Dodávateľa jej odstránenie opravou, úpravou alebo aktualizáciou Produktu. Ak reklamovanú vadu Produktu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu Produktu, nie je možné odstrániť opravou alebo aktualizáciou (resp. toto by bolo ekonomicky neefektívne), Klient má právo požadovať výmenu Produktu alebo jeho časti za nový alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny Produktu.  

9.9 Ak reklamovanú vadu Produktu nie je možné odstrániť opravou (a táto bráni riadnemu užívaniu Produktu) Klient má právo požadovať výmenu Produktu alebo jeho časti za nový alebo je oprávnený odstúpiť od zmluvného vzťahu s Dodávateľom.

9.10 Klient sa s Dodávateľom výslovne dohodli na vylúčení aplikácie § 351 ods. 2 Obchodného zákonníka v tom zmysle, že v prípade, ak Klient odstúpi od zmluvného vzťahu s Dodávateľom, alebo ak Dodávateľ odstúpi od zmluvného vzťahu s Klientom z dôvodov na strane Klienta, Klient je povinný zaplatiť Dodávateľovi cenu za poskytnuté služby a vykonané úkony, ako aj uhradiť skutočne Dodávateľom vynaložené náklady.

9.11 V prípade neoprávnenej reklamácie zo strany Klienta má Dodávateľ právo uplatňovať si voči Klientovi vzniknuté súvisiace náklady, vrátane nákladov spojených s vybavením reklamácie.

9.12 Náklady na prepravu reklamovaného Produktu, ako aj náklady vzniknuté v súvislosti s výjazdom servisného technika (ak sa na výjazde strany dohodnú) v prípade neoprávnenej reklamácie počas záruky ako aj mimo nej, znáša Klient.

X. Záverečné ustanovenia

10.1 Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na Webstránke, t. j. 16.7.2024 Dodávateľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto VOP a bez zbytočného odkladu zverejniť nové znenie VOP na Webstránke. Akékoľvek zmeny VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na Webstránke, ak Dodávateľ neuvedie inak. Zmena VOP sa nevzťahuje na zmluvný vzťah uzatvorený medzi Dodávateľom a Klientom pred zmenou VOP aj keď v čase zmeny VOP ešte nedošlo k dodaniu alebo sprístupneniu Produktu Klientovi. Právne vzťahy vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi Dodávateľom a Klientom sa riadia vždy VOP účinnými v čase uzavretia tohto zmluvného vzťahu.

10.2 V prípade Informačného systému ak bude niektorá otázka v týchto VOP a v Licenčnej zmluve upravená odlišne, ustanovenia Licenčnej zmluvy budú mať pred týmito VOP prednosť, ak sa Dodávateľ a Klient nedohodnú inak.

10.3 Tieto VOTieto VOP sa riadia všeobecne záväznými predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky. V prípade vzniku sporov budú tieto Dodávateľ s Klientom riešiť najmä vzájomnou dohodou, zmierlivo a pokiaľ možno mimosúdne. V prípade, že sa spor nepodarí vyriešiť mimosúdne, na ich vyriešenie sú príslušné všeobecné súdy Slovenskej republiky.

10.4 Ukončením zmluvného vzťahu medzi Klientom a Dodávateľom na základe týchto VOP nie je dotknutá platnosť ani účinnosť ustanovení, ktoré sa týkajú práv duševného vlastníctva.

10.5 Dodávateľ spracúva osobné údaje Klienta, v súlade s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES. Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v dokumente „Všeobecné informácie o spracúvaní osobných údajov“ a uverejnené na Webstránke na nasledovnom odkaze: https://bdadmin.sk/gdpr/ a https://bdadminfaktura.sk/gdpr/.