VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE O SPRACÚVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV

Aktuálne znenie VOP na stiahnutie (súbor .pdf), po kliknutí tu.

podľa článkov 13 a 14 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica
95/46/ES (ďalej len „GDPR“)

Účelom tejto informácie je vysvetliť, ako spoločnosť BdAdmin s.r.o., so sídlom Mestská 7, 831 03 Bratislava – mestská časť Nové Mesto, IČO: 53 796 560, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 152899/B (ďalej ako „BdAdmin“ alebo „Prevádzkovateľ„), spracúva osobné údaje dotknutých osôb (ďalej len „Klient“) a aké sú ich práva podľa GDPR.

Táto informácia sa netýka údajov právnických osôb (vrátane názvu právnickej osoby, právnej formy a firemných kontaktných údajov právnickej osoby), ktoré sa nepovažujú za osobné údaje. Pri spracúvaní osobných údajov Klienta zo strany Prevádzkovateľa má Klient postavenie dotknutej osoby.

1. DÔVODY SPRACOVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje Klienta bez jeho súhlasu len v prípadoch, kedy to Prevádzkovateľovi platné právne predpisy povoľujú. Osobné údaje, ktoré Klient poskytuje Prevádzkovateľovi na základe zmluvy, osobitného predpisu alebo na základe oprávneného záujmu, Klient musí poskytnúť, v opačnom prípade nebude možné s ním zo strany Prevádzkovateľa uzatvoriť právny vzťah ani plniť vzájomné povinnosti. 

Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje Klienta bez jeho súhlasu len v nasledovných prípadoch a na základe nasledovných právnych základov: 

ÚČEL SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOVPRÁVNY ZÁKLAD
Vedenie knihy prijatej a odoslanej korešpondencie          Čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR plnenie zákonnej povinnosti zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
2.  Evidencia osobných údajov nevyhnutných na účely plnenia povinností ustanovených GDPR, najmä na evidenciu a vybavovanie práv dotknutých osôb a evidenciu bezpečnostných incidentovČl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR – údaje sú nevyhnutné na plnenie zákonnej povinnosti spolu s výkonom oprávneného záujmu podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR   oprávnený záujem Prevádzkovateľa na evidencii a konania v súlade s GDPR pri výkone práv dotknutých osôb a primerané očakávania dotknutých osôb na ich uplatnenie
3.   Zabezpečenie sieťovej a inej bezpečnosti Prevádzkovateľa pre ochranu spracúvaných údajovČl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR – spracúvanie je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov Prevádzkovateľa oprávnený záujem na zaistení bezpečností sieti a IT bezpečnosti
4.   Plnenie práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvných vzťahov s dodávateľmi a odberateľmiČl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR – spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá strana
5.   Plnenie povinností vyplývajúcich z účtovných predpisov, vedenie účtovnej agendy, správa účtovných dokladovČl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR – spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zákonných povinností  
6.   Ochrana verejného poriadku a bezpečnosti, verejného zdravia, odhaľovania kriminality, ochrana majetku, života alebo zdravia zamestnancov Prevádzkovateľa a/alebo tretích strán.Čl. 6 ods. 1 písm. f) spracúvanie je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov Prevádzkovateľa   oprávnený záujem Prevádzkovateľa ako aj tretích strán na zabezpečení svojho majetku,  bezpečnosti a života a zdravia ako zamestnancov tak aj iných osôb vstupujúcich do objektu
7.   Používanie základných cookies na zabezpečenie funkčnosti web stránkyČl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR – spracúvanie je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov Prevádzkovateľa   oprávnený záujem Prevádzkovateľa na zaistení funkčnosti web stránky a na zlepšenie jej výkonnosti

Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje Klienta aj na základe jeho súhlasu, o ktorý môže Prevádzkovateľ Klienta požiadať pri každej takejto operácii. Poskytnutie súhlasu je dobrovoľné, tzn. je na rozhodnutí Klienta, či Prevádzkovateľovi predmetné osobné údaje poskytnete alebo nie. Ak Klient udelí Prevádzkovateľovi takýto súhlas, Klient môže tento následne kedykoľvek odvolať.

1. Kontaktný formulár a komunikácia s nami prostredníctvom internetovej stránkyČl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR – spracúvanie sa vykonáva na základe dobrovoľného súhlasu dotknutej osoby

2. SPRACOVÁVANÉ OSOBNÉ ÚDAJE

Prevádzkovateľ spracúva o Klientovi len bežné osobné údaje, najmä:

3. DOBA SPRACOVÁVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje Klienta najviac dovtedy, kým je to potrebné na účely, na ktoré sa tieto osobné údaje spracúvajú. Pri uchovávaní osobných údajov sa Prevádzkovateľ riadi osobitnými predpismi, ktoré mu ustanovujú lehoty uloženia a/alebo základnými zásadami GDPR ohľadom uchovávania a likvidácie osobných údajov. Ak Klient poskytol Prevádzkovateľovi svoje osobné údaje na základe súhlasu, Prevádzkovateľ ich bude spracúvať len po dobu platnosti súhlasu, resp. len do jeho odvolania.  

ÚČEL SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOVDOBA SPRACÚVANIA
1. Vedenie knihy prijatej a odoslanej korešpondencie           5 rokov
2. Evidencia osobných údajov nevyhnutných na účely plnenia povinností ustanovených GDPR, najmä na evidenciu a vybavovanie práv dotknutých osôb a evidenciu bezpečnostných incidentov 5 rokov
3. Zabezpečenie sieťovej a inej bezpečnosti Prevádzkovateľa pre ochranu spracúvaných údajov 
4. Plnenie práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvných vzťahov s dodávateľmi a odberateľmiPo dobu trvania zmluvného vzťahu, najviac po dobu ….
po jeho ukončení.
5. Plnenie povinností vyplývajúcich z účtovných predpisov, vedenie účtovnej agendy, správa účtovných dokladov 10 rokov
6. Ochrana verejného poriadku a bezpečnosti, verejného zdravia, odhaľovania kriminality, ochrana majetku, života alebo zdravia zamestnancov Prevádzkovateľa a/alebo tretích strán 
7. Používanie základných cookies na zabezpečenie funkčnosti web stránky 
8. Kontaktný formulár a komunikácia s nami prostredníctvom internetovej stránky 

4. ZDROJ ZÍSKANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje, ktoré Prevádzkovateľ spracúva, pochádzajú od Klienta, ktoré poskytol Prevádzkovateľovi v súvislosti s uzatvorením zmluvy alebo ich Klient oznámil Prevádzkovateľovi v priebehu vzájomnej spolupráce.  

Osobné údaje o zamestnancoch Klienta alebo jeho zástupcoch Prevádzkovateľ získal od Klienta a Klient poskytol Prevádzkovateľovi na vymedzené účely. V takom prípade je Klient povinný dané (dotknuté) osoby (jeho zamestnancov, resp. zástupcov) informovať o skutočnostiach spracúvania ich osobných údajov Prevádzkovateľom.  

5. PRÍJEMCOVIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje Klienta tretím osobám iba v odôvodnených prípadoch a iba v nevyhnutnom rozsahu, týmto kategóriám príjemcov:   

  1. zmluvným partnerom Prevádzkovateľa, ktorých Prevádzkovateľ potrebuje pre jeho bežné obchodné fungovanie a realizáciu zmluvných vzťahov, a to napríklad dodávateľom informačných technológií, právnym zástupcom, poskytovateľom dátových úložísk, externej účtovníckej firme, spoločnosti vykonávajúcej dokument management; 
  2. na administratívne účely;
  3. iným subjektom v prípadoch, kedy Prevádzkovateľovi právo alebo povinnosť poskytnutia osobných údajov Klienta ukladajú právne predpisy, alebo ak je to nutné na ochranu oprávnených záujmov Prevádzkovateľa (napr. súdom, Polícií a pod.).

6. ZÁSADY POUŽÍVANIA SÚBOROV COOKIES

Cookies sú malé textové súbory, ktoré môžu byť odosielané do internetového prehliadača pri návšteve webových stránok a ukladané do zariadenia Klienta. Tieto súbory identifikujú špecifické informácie z predchádzajúcich návštev Klienta na webových stránkach. Súbory cookies nemôžu preskúmavať počítač Klienta alebo iné zariadenia alebo čítať v nich uložené dáta.

Prevádzkovateľ používa na zlepšenie svojich služieb cookies na internetovej stránke. Klient má možnosť pri návšteve stránky odmietnuť využívanie iných ako nevyhnutných cookies, alebo si určiť výber účelov, na ktoré sa budú cookies spracúvať.

Typy používaných súborov cookies 

Cookies je možné všeobecne rozdeliť do viacerých kategórií.

Nevyhnutné technické alebo funkčné cookies

Nevyhnutné súbory cookies sú potrebné na správne technické fungovanie stránky a pridružených aplikácií. Na využívanie týchto cookies nie je podľa zákona potrebný súhlas, pretože ich obmedzením by nebolo možné zaručiť bezchybný chod webovej stránky.

Štatistické / analytické cookies

Analytické súbory cookies sú súbory, ktoré možno použiť na sledovanie toho, koľko ľudí prišlo na stránku, odkiaľ prišli, ako dlho tam strávili čas a čo robili. Tieto informácie využívame na neustále zlepšovanie nami poskytovaných služieb.

Reklamné / marketingové/ sledovacie cookies

Marketingové súbory cookies pomáhajú reklamným systémom lepšie cieliť na potenciálnych zákazníkov. Pomáhajú nám ponúkať naše služby adresnejšie tým osobám, ktoré by o ne mohli mať záujem.

Aktuálny zoznam cookies ako aj správu ich povolení nájdete na lište, ktorá sa Vám zobrazí pri prvej návšteve našej stránky a následne vždy po uplynutí obdobia uloženia súhlasu s Vašimi preferenciami. Žiadosť o nové udelenie súhlasu prostredníctvom cookies lišty sa Vám zobrazí aj v takom prípade ak by sa nastavenia cookies na našej stránke akokoľvek menili.

Uvedený zoznam súborov cookies sa vzťahuje na webovú stránku https://bdadminfaktura.sk/ (ďalej len „Webstránka“).

TYPNÁZOVÚČELEXPIRÁCIA
Esenciálne, nevyhnutné na bežné fungovanie webstránky Zaznamenanie pixelového rozlíšenia zariadenia, z ktorého sa webstránka prehliada12 mesiacov 
Štatistické / analytické cookiesGoogle AnalyticsAnalytický a marketingový nástroj na zisťovanie správania používateľa na stránke, za účelom návrhu lepšieho rozvrhnutia, funkcionalít a ďalšieho vylepšovania stránok, profilovania používateľa a zacielenia personalizovanej reklamy.12 mesiacov 

Prístup k súborom cookies má Prevádzkovateľ, zhotoviteľ webstránky a samotný návštevník webstránky.

Nastavenie a kontrola nad súbormi cookies

Klient má možnosť pri návšteve stránky odmietnuť využívanie iných ako nevyhnutných cookies, alebo si určiť výber účelov, na ktoré sa budú cookies spracúvať. Tieto nastavenia je možné upraviť aj pomocou internetového prehliadača Klienta. Súbory cookies je možné pomocou daného nastavenia úplne zakázať alebo povoliť používanie len niektorých súborov cookies. V takomto prípade však pravdepodobne budete musieť pri každej návšteve webovej lokality manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby a funkcie nemusia správne fungovať.

7. PRENOS OSOBNÝCH ÚDAJOV DO TRETÍCH KRAJÍN

Prevádzkovateľ  v súčasnosti neprenáša osobné údaje Klienta do tretích krajín mimo EÚ.

V prípade, ak by Prevádzkovateľ v budúcnosti prenášal osobné údaje Klienta do tretích krajín mimo EÚ, ak by sa jednalo o tretie krajiny, ktoré nezaručujú primeranú úroveň ochrany osobných údajov, Prevádzkovateľ poskytuje ďalšie záruky ochrany osobných údajov Klienta, a to  

Zoznam tretích krajín, ktoré zaručujú primeranú úroveň ochrany, je uvedený na webovej stránke Úradu na ochranu osobných údajov: https://dataprotection.gov.sk/uoou/sk/maincontent/cezhranicne-spracuvanie-prenos. Ostatné tretie krajiny sa považujú za krajiny, ktoré nezaručujú primeranú úroveň ochrany.

8. PRÁVA OSOBY, KTOREJ OSOBNÉ ÚDAJE SÚ SPRACÚVANÉ

GDPR ustanovuje všeobecné podmienky výkonu Vašich jednotlivých práv. Je našou snahou Vaše práva chrániť a pokúsime sa Vám pri ich uplatnení vyhovieť. Ich existencia však automaticky neznamená, že pri uplatňovaní jednotlivých práv im bude z našej strany vyhovené, nakoľko v konkrétnom prípade sa môžu uplatňovať aj výnimky resp. niektoré práva sú naviazané na konkrétne podmienky, ktoré nemusia byť v každom prípade splnené. Vašou žiadosťou týkajúcou sa konkrétneho práva sa budeme vždy zaoberať a skúmať ju z hľadiska právnej úpravy a uplatniteľných výnimiek.

Ako dotknutá osoba máte na základe GDPR nasledujúce práva:

  1. právo na prístup – Klient je oprávnený požadovať od Prevádzkovateľa o prístup k osobným údajom, ktoré o ňom Prevádzkovateľ spracúva. Prevádzkovateľ poskytne Klientovi aj kópiu spracúvaných osobných údajov.
  2. právo na opravu – Klient môže požiadať Prevádzkovateľa o opravu nepresných alebo nekompletných osobných údajov, ktoré o ňom Prevádzkovateľ spracúva.
  3. právo na výmaz – Klient je oprávnený požiadať Prevádzkovateľa, aby Prevádzkovateľ vymazal osobné údaje Klienta, ak dôjde k niektorej z nasledujúcich situácií:
    • osobné údaje Klienta už nie sú potrebné na účely, na ktoré boli zhromaždené alebo inak spracúvané;
    • Klient odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva;
    • Klient namieta voči spracúvaniu na základe oprávneného záujmu a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie;
    • osobné údaje Klienta boli spracúvané protiprávne;
    • osobné údaje Klienta musia byť vymazané k splneniu právnej povinnosti stanovenej v práve Únie alebo členského štátu, ktorá sa na Prevádzkovateľa vzťahuje.
  4. právo na obmedzenie spracúvania – Klient môže požiadať Prevádzkovateľa, aby Prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie osobných údajov Klienta, ak dôjde k niektorej z nasledujúcich situácií:
    • Klient napadol správnosť osobných údajov, a to na dobu potrebnú k tomu, aby Prevádzkovateľ mohol správnosť osobných údajov overiť;
    • spracovanie osobných údajov Klienta je protiprávne, avšak Klient odmieta výmaz týchto údajov a namiesto toho žiada o obmedzenie ich použitia;
    • Prevádzkovateľ už osobné údaje nepotrebuje na účely spracovania, ale Klient ich požaduje na určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov;
    • Klient vzniesol námietku proti spracovaniu jeho osobných údajov podľa čl. 21 ods. 1 GDPR, kým nebude overené, že oprávnené dôvody Prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi Klienta.
  5. právo na prenosnosť údajov – ak Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje Klienta na základe jeho súhlasu alebo preto, že je to nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej je Klient zmluvnou stranou,  a zároveň ide o spracúvanie automatizovanými prostriedkami spracúvania, Klient má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a ktoré Klient poskytol Prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte s tým, že týmto právom nesmú byť nepriaznivo dotknuté práva a slobody iných osôb.
  6. právo na odvolanie súhlasu – ak je spracovanie osobných údajov Klienta založené na súhlase, Klient má právo svoj súhlas so spracovaním osobných údajov na účel, na ktorý  dal súhlas, kedykoľvek odvolať.
  7. právo vzniesť námietku – Klient je oprávnený kedykoľvek vzniesť námietku proti spracovaniu jeho osobných údajov u Prevádzkovateľa na účely priameho marketingu vykonávaného na základe oprávneného záujmu Prevádzkovateľa a vždy vtedy, keď osobné údaje Klienta spracúva Prevádzkovateľ na základe oprávneného záujmu alebo verejného záujmu, vrátane profilovania.
  8. právo podať sťažnosť – Klient má právo podať sťažnosť u dozorujúceho orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, www.uoou.sk.

Klient ako dotknutá osoba  si môže uplatniť svoje vyššie uvedené práva ústne, písomne alebo elektronicky, cez uvedené kontaktné údaje. Ak dotknutá osoba (Klient) požiada o výkon práva, je povinná Prevádzkovateľovi preukázať svoju totožnosť.

9. KONTAKTNÉ ÚDAJE

V prípade, že Klient má záujem uplatniť svoje práva dotknutej osoby, alebo má otázku alebo podnet vo veci ochrany osobných údajov, obráťte sa na osobu zodpovednú za ochranu osobných údajov prostredníctvom uvedených spoločných kontaktných údajov:                       

V prípade, že si Klient uplatňuje niektoré z vyššie uvedených práv dotknutej osoby podľa GDPR a z podanej žiadosti nie je možné overiť totožnosť žiadateľa alebo v prípade, že Prevádzkovateľ má oprávnené pochybnosti v súvislosti s totožnosťou osoby, ktorá podáva žiadosť, Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo túto osobu požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie totožnosti osoby uplatňujúcej danú žiadosť. 

10. AUTOMATIZOVANÉ SPRACÚVANIE

Aktuálne nevykonávame také spracovateľské operácie, na základe ktorých by dochádzalo k prijímaniu rozhodnutia s právnym účinkom alebo iným podstatným vplyvom na Vašu osobu, ktoré by boli založené výlučne len na plne automatizovanom spracúvaní Vašich osobných údajov v zmysle článku 22 GDPR.

11. AKTUALIZÁCIE / ZMENY

Túto informáciu o spracúvaní osobných údajov Klienta Prevádzkovateľ kontroluje a môže ju príležitostne meniť (najmä s cieľom dodržať súlad s právnymi predpismi a postupmi ochrany osobných údajov). Aktualizované verzie budú k dispozícii na našom webovom sídle https://bdadminfaktura.sk/.